Yıllık elektronik para transferi limiti 50 bin manata yükseltildi

Mali İzleme Servisi (MİS) elektronik para transferlerinin raporlanması prosedürünü yeniden değiştirdi.
Yeni karara göre, finans kuruluşlarının MİS'ye bilgi ve belge sunmasını gerektiren elektronik para transferleri için daha önce öngörülen takvim yılı başına 20 bin manatlık kümülatif limit kaldırıldı.
Bundan sonra, tek bir elektronik para transferinin tutarı 20 bin manat veya daha fazla olduğunda ya da yabancı para cinsinden buna eşdeğer bir tutara ulaştığında, söz konusu işlem hakkında MİS'ye bilgi sunulacak.
Aynı zamanda, bireysel girişimciler hariç olmak üzere, gerçek kişilerin bir takvim ayı içerisinde gerçekleştirdiği elektronik para transferlerinin toplam tutarı 50 bin manatı aştıktan sonra, aynı ay içerisinde gerçekleştirilen her bir sonraki elektronik para transferi de MİS'ye bildirilecek.
Böylece, önceki düzenlemede öngörülen yıllık 20 bin manatlık mekanizmanın yerine aylık 50 bin manatlık limit getirildi. Bununla birlikte, tek bir işlem kapsamında 20 bin manat veya daha yüksek tutardaki elektronik para transferleri ayrıca raporlamaya tabi olmaya devam edecek.
Kararla birlikte düzenlemelerin yürürlüğe giriş tarihi de değiştirildi. Daha önce 1 Ekim 2026 tarihinde yürürlüğe girmesi öngörülen değişiklikler, 1 Ocak 2027 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek.
Hatırlatmak gerekir ki, önceki düzenlemeye göre, müşterinin bir takvim yılı içerisinde gerçekleştirdiği elektronik para transferlerinin toplam tutarı 20 bin manata ulaştıktan sonra gerçekleştirilen her bir sonraki elektronik para transferine ilişkin bilgilerin MİS'ye sunulması öngörülüyordu. Söz konusu mekanizma kamuoyunda tartışmalara neden olmuştu.

Mali İzleme Servisi (MİS) elektronik para transferlerinin raporlanması prosedürünü yeniden değiştirdi.
Yeni karara göre, finans kuruluşlarının MİS'ye bilgi ve belge sunmasını gerektiren elektronik para transferleri için daha önce öngörülen takvim yılı başına 20 bin manatlık kümülatif limit kaldırıldı.
Bundan sonra, tek bir elektronik para transferinin tutarı 20 bin manat veya daha fazla olduğunda ya da yabancı para cinsinden buna eşdeğer bir tutara ulaştığında, söz konusu işlem hakkında MİS'ye bilgi sunulacak.
Aynı zamanda, bireysel girişimciler hariç olmak üzere, gerçek kişilerin bir takvim ayı içerisinde gerçekleştirdiği elektronik para transferlerinin toplam tutarı 50 bin manatı aştıktan sonra, aynı ay içerisinde gerçekleştirilen her bir sonraki elektronik para transferi de MİS'ye bildirilecek.
Böylece, önceki düzenlemede öngörülen yıllık 20 bin manatlık mekanizmanın yerine aylık 50 bin manatlık limit getirildi. Bununla birlikte, tek bir işlem kapsamında 20 bin manat veya daha yüksek tutardaki elektronik para transferleri ayrıca raporlamaya tabi olmaya devam edecek.
Kararla birlikte düzenlemelerin yürürlüğe giriş tarihi de değiştirildi. Daha önce 1 Ekim 2026 tarihinde yürürlüğe girmesi öngörülen değişiklikler, 1 Ocak 2027 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek.
Hatırlatmak gerekir ki, önceki düzenlemeye göre, müşterinin bir takvim yılı içerisinde gerçekleştirdiği elektronik para transferlerinin toplam tutarı 20 bin manata ulaştıktan sonra gerçekleştirilen her bir sonraki elektronik para transferine ilişkin bilgilerin MİS'ye sunulması öngörülüyordu. Söz konusu mekanizma kamuoyunda tartışmalara neden olmuştu.
az
en
ru